کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: در روزهای جمعه و شنبه در سواحل شمال شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود که به شمال‌شرق کشور و استان‌های خراسان شمالی نیز گسترش پیدا خواهد کرد. در سه روز آینده ارتفاعات جنوبی سیستان و کرمان و شمالی استان هرمزگان در ساعات اوایل عصر و شب رشد ابر دارند که منجر به رگبار پراکنده می شود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در ۲ روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و سازمان هواشناسی نیز در این خصوص هشدار صادر کرده است. برای دریای خزر در نواحی ساحلی افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی یک تا یک و نیم متر و دور از ساحل  به ۲.۵ متر می‌رسد.

بیشینه دما امروز پنجشنبه در تهران به ۳۴ درجه‌سانتی‌گراد می‌رسد و این استان نیز با کاهش دما در سه روز آینده رو به رو خواهد شد.



منبع

وی درباره وضعیت جوی استان تهران نیز تاکید کرد: در استان تهران شاهد باد شدید خواهیم بود. برای مناطق جنوب تهران باد و گرد و خاک و شمال تهران در ارتفاعات آبعلی، دماوند و فیروزکوه بارش پراکنده‌ای رخ می‌دهد که در مقداری بارش نیز در کوهستان‌های شمال‌شرق تهران خواهیم داشت. همچنین باد شدید برای کل استان به وقوع می‌پیوندد.

نقشینه افزود: در سه روز آینده برای ارتفاعات جنوبی استان سیستان و بلوچستان، کرمان و ارتفاعات شمالی هرمزگان در ساعات ابتدایی شب شاهد رشد ابر خواهیم بود که می‌تواند به رگبار پراکنده و رعد و برق منجر شود.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، «امین نقشینه» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان گفت: امروز صبح در سواحل شمال کشور بارش‌ها آغاز شد و برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و خراسان شمالی بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی کرده‌ایم که همراه با کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه‌سانتی‌گراد خواهد بود. اکنون استان‌ اردبیل نسبت به روز گذشته ۶ درجه‌سانتی‌گراد و ایلام ۷ درجه درجه‌سانتی‌گراد خنک‌تر شده است.

  کاهش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در کشور

نقشینه افزود: خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ و تورهای صیادی، اختلال در تردد، خسارت به شناورهای کوچک و تفریحی وجود دارد و سازمان هواشناسی توصیه کرده است که فعالیت‌های تفریحی و شنا کردن باید کاملا با محدودیت مواجه شوند. تا ظهر جمعه این شرایط را در دریای خزر خواهیم داشت. خلیج فارس و غرب تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم می‌شود.

وی تصریح کرد: در سه روز آینده در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور و برخی نواحی مرکز و استان‌های ایلام و خوزستان وزش باد شدید است که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را برهمراه خواهد داشت.